maandag 1 februari 2016

HEMA blog: Strijken maar en klaar!

Jongetjes (meisjes ook, maar voorál jongens) stoeien. En ze kruipen over de grond met auto's, blokken, klimmen in bomen, rennen en laten zich in een stoere 'sliding' op de grond vallen. Nou ja, dat alles doet die van mij dan. Dat daarmee vooral de broeken ter hoogte van de knie geen lang leven beschoren zijn hoef ik niet uit te leggen.


Het gevolg: de broeken voor zoonlief zijn niet aan te slepen. Gloednieuwe spijkerbroeken zijn bij hooguit drie keer dragen nog heel, daarna zit er een gat in - of als ik geluk heb - twee gaten. Niet handig. Zeker niet in de koudere maanden.

Nou heb ik een naaimachine. Alleen gebruik ik hem niet. Hoe handig zijn daarom die strijkbare knie- en elleboogstukken voor op de jeans van je kind van HEMA. Verpakt per twee en in een lichte en donkere variant. Hup, op de strijkplank, strijken maar en klaar. In de was blijft het ook zitten en mocht het toch weer wat loslaten dan strijk je de randjes ook zo weer vast. Zo gepiept. Zo gaan de broeken van mijn zoon aanzienlijk langer mee. Goed voor het milieu, goed voor mijn portemonnee.

Ik hoor je denken: niet mooi, zo'n opgelapte broek. Helemaal mee eens. En dus, streek ik de stukken onlangs aan de bínnenkant van de broek. Na een paar weken van uitproberen weet ik inmiddels, een geweldige uitvinding! Mijn zoon vindt de broek nog altijd prima zitten, en de scheuren aan buitenkant? Die zijn vooral heel hip. Zelfs voor jongetjes van zes jaar oud.

**
In de zomer van 2014 zag ik een bericht op Facebook van de HEMA: bloggers gezocht! Ik reageerde en kreeg toen het bericht dat ik was geselecteerd voor de HEMA blog Academy op het hoofdkantoor in Amsterdam. Tof! Sinds die dag ben ik één van de 1.000 academy bloggers die zo nu en dan voor en over de HEMA schrijft. Mijn blogs verschijnen op de website van de HEMA, maar je kan ze ook hier lezen - op mijn eigen blog.

**








 

2 opmerkingen:

  1. Hoi Chantal, Ik was ook één van de duizend Academy Bloggers. 7 posts goedgekeurd en nu is de Academy Blog verdwenen van de HEMA blog. Is ook geen categorie meer. Bij de nieuwe locatie (blog.hema.nl/insturen/) krijg ik geen gehoor. Stuur je nog wel dingen op naar de HEMA?

    Ik vroeg me gewoon af of ik iets over het hoofd had gezien in een nieuwsbrief. Ik krijg namelijk geen gehoor via blog@hema.nl (wel nog persberichten en uitnodiging voor persevenementen).

    Leuk blog heb je trouwens :) Hot Wheels taart ziet er stoer uit!

    Fijne zonnige dagen gewenst :)
    Teresa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Teresa! En deze reactie had ik dus ook gemist. Bij mij precies hetzelfde. Geen reactie meer ineens ook niet op mijn mail. Jammer he? Maar wel een leuke ervaring rijker. Heb jij nu ook een blog? Zou het leuk vinden om er eens te kijken. Fijne avond! Chantal

      Verwijderen